FÖRSTA DAGEN AVKLARAD

Nu är första dagen på jobbet avklarad.

Pust.

Jag är helt snurrig i huvudet och känner mig allmänt korvstoppad för tillfälligt. Ett uttryck som chefen för övrig använder väldigt ofta, hon jobbar nämligen hårt med att vi inte ska bli korvstoppade med information. Det går väl sådär kan jag meddela. Jag har en teori om att hon använder uttrycket för att hon tidigare jobbet delikatessdisken, där lär ju korvstoppning vara ett stående skämt. Eller?

Roligaste idag var när den förvirrade tanten gjorde entré.

Förvirrad tant: Det här brödet har inte jag tagit, har du tagit betalat för de?
Kassörskan: Ja.
Förvirrad tant: Men jag har vill inte ha det här brödet!!!
Tant 2: Strunt i henne, hon är senil. Jag hatar att gå och handla med henne!!!!
Kassörska & Jag: -skrattar i de tysta-

Det minde roliga idag var när jag insåg hur galet många koder jag måste lära mig! Det är en fyrsiffrig kod för alla varor man kan plocka själv, typ frukt, godis och liknande. Dessa ska jag knappa in snabbt och smidigt när kunden lassar upp på rullbandet. Kul. Kul koder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback