Bööööp?

Jag är så lättroad. Det vet alla. Men igår tror jag faktiskt att jag tog priset. Min bästaste Eva var hemma hos Kalle så jag gick så klart dit och hälsade på! Jag och Eva satt och pratade om "Svankvinnan". Ni vet hon som hade massa svanar hemma i sin lägenhet? Anyhow, jag skrattar fortfarande över synen som den stackars brevbäraren måste ha haft när han upptäckte svanarna. Tänk dig själv, lite små trött, öppnar du brevinkastet och slänger in posten. Förstå chocken då du ser en svan där som tittar på dig och säger typ Bööp så där lite frågande (eller vad nu svanar säger, inte vet jag!). Jag skrattar i alla fall åt de fortfarande.
Lättroad eller vad? Skitsamma, jag har roligt i alla fall!

Jag och Kalle ska jobba hårt för att mynta "Bööp?" uttrycket på Vinterfjäll. Bara så att ni vet.

Vi hade i alla fall jättetrevligt igår. Kalle var händig och bakade Kroppkakor, vem kunde tro det om honom?!  Eva är så sjukt rolig. Likt en femåring springer hon runt i köket när Kalle lagar maten. "Vad gör du?" "Är maten klar snart?" "Får jag hjälpa till??" "Jag är skithungrig, har du några mackor??" "Eftersom att jag är gäst så får jag dricka upp din Cola!" "Är det klart snart?" "Jag är hungrig..."
Vilken syn vi måste ha varit. jag halvt som halvt ligger på golvet och skrattar så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Kalle försöker vara lugn och pedagogisk med Eva och Eva. Tja, hon var bara Eva helt enkelt....

Gårdagens Miss:
Jag och H tar bilen upp för att möta Eva vid bussen. Jag kliver ut ur bilen och går fram till någon som ser precis ut som Eva och utbrister: "FälttävlansBritta till din tjänst!"  (Eva kallar mig alltid FälttävlansBritta). Tror ni att det var Eva? Nej. Så klart inte. Tjejen tittar på mig som jag var från en annan planet. Jag slänger ur mig någon snabb ursäkt och halvt som halvt springer iväg till Eva som jag ser lite längre bort. Hur lyckas jag alltid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback