Pick of the Week

Några godbitar ifrån denna vecka:

-- Mia, som är bussvärd på väg upp till Vinterfjäll har fått ett häfte av ansvarig lärare. Där framgår det bland annat hur vi ska agera om bussen bombhotas (!!). Om någon dör på bussresan så ska en krisgrupp sammankallas. Mia sa att jag fick vara ordförande i krisgruppen.

-- Fick reda på att Micke D gick betalt i form av en godispåse av Jeppe om han diskade hans disk.
Höjden av lathet?

-- Kviding har numera någon form av kastmärke i pannan. Jag är helt oskyldig. Nästan...

-- Nu är det bara en vecka tills jag fyller 21. Wohoo! Då kan jag äntligen köra repliken

"Ja, men är ju inte 20 länge.." när man är trött. Bra va?!

-- En vecka kvar till Vinterfjäll!

- I Torsdags så vart våran klass kändisar! De ska göra en dokumentär om Arnela och kom och filmade henne i hennes skolmiljö. Detta resulterar i att under en lektion fick man en kamera i ansiktet så fort man sa någonting. Plus en ljudkille. För er som inte vet så är det sjukt svårt att höra vad en lärare säger när det står ett kamerateam framför honom. Samma sak gällde för de stackars grupp som skulle redovisa i Arnelas grupp. Ingen lyssnade och ingen vågade fråga nått, för så gick man ett kamerateam i knät. Höjdpunkten vart ändå när teamet säger att de ska gå ut och filma lektionen in igenom fönstret. Dock försvann teamet och ingen såg dem på si så där 3 timmar. Dokumentären kommer att visas på SVT i höst. De ni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback