FAVORITER IFRÅN TJUVLYSSNAT

Läste dessa idag, skrattade så jag ramlade av stolen.
Bokstavligt talat.

Läs och njut!

12:an mot Nockeby

Man ~45, med kostym och dokumentportfölj, knappar in ett nummer på sin mobil med handsfree.


Mannen: Ja, det är Fredrik, får jag snacka med Jerka. Fort som fan. (Tystnad) Vadå ?det finns ingen Jerka här?? Va? Vadå ?slagit fel nummer?? (Tystnad) Men va faaan, jag ville bara snacka med Jerka, pucko! Finns det ingen Jerka där ska du väl för fan inte svara, dumskalle!!!
Mannen stänger ilsket av mobilen.
Mannen (stirrar intensivt på en kvinna på sätet mittemot och säger sammanbitet): Slagit fel nummer, va? Vilka jävla idioter det finns!



Nattklubb, Stockholm

Backslickkille ~19 närmar sig alternativt klädd rastatjej ~18.


Killen: Alltså? ditt hår, det är öh, skitcoolt.
Tjejen: Mm? tack!
Killen (sluddrar): Alltså, jag tycker det? på riktigt alltså!
Tjejen (något irriterat) Ja jo hörde det. Tack!
Killen (desperat): Amen, alltså? Öh fattar du inte att jag försöker typ, flörta med dig?
Tjejen: Jo lille vän, men det går inte bra för dig verkar det som.
Backslickkillen går därifrån.
Tjejen (kollar på klockan och skriker ut i folkmassan): SHIT SÅG NI! Det var
kvart-i-tre-ragget! Och han tajmade in PRICK KVART I TRE, på sekunden!


 

Systembolaget, Uppsala

Det är en kvart kvar innan stängning. En man ~55 börjar prata med en tjej ~ 22 år, som står och väljer bland de röda vinerna.


Mannen: Mhmm? Vin? Ska du mysa med pojkvännen ikväll?
Tjejen: Öh? Nä. En kompis kommer över.
Mannen: Mm? Ja, jag tänkte då njuta av en av dessa ikväll. (Han nickar ner mot korgen som är full av flaskor) Du har inte lust att komma över på ett glas?
Tjejen: Öh? Nä, tack. Det är bra.
Mannen (mycket angeläget): Men du ska inte ta numret då i alla fall, om du kanske ändrar dig?
Tjejen (lätt desperat): Nä, det är bra. Öh? Jag har pojkvän!
Mannen: Jaha? (Han börjar gå därifrån och säger högt för sig själv): Faan också, en till! Och nu stänger de ju för fan snart!



Tåget mellan Stockholm och Västerås

Konduktören kommer in i vagnen. En aningen överförfriskad kille ~20 räcker fram en hundralapp.

Killen: Räcker det?
Konduktören: Nej, det kostar 165 kronor!
Killen: Men jag klev ju på i Bålsta!
Konduktören: Ja men det räcker ändå inte med 100 kronor?
Högtalarröst: Nästa uppehåll Bålsta.



Fruktavdelningen på Lidl, Täby

Man ~35: Jag skulle inte köpa de där jordgubbarna om jag var du?
Kvinna ~70: Och varför inte det då?
Mannen (halvt viskandes): Du ser att de är lite blöta under förpackningarna? Jag har hört att personalen kissar på dem!
Kvinnan: Jaså?! Jaa, det är klart nu när du säger det så är de väldigt blöta under!
Kvinnan lägger tillbaka paketet och går därifrån.
Mannen (till en annan kund): Haha, nu fick jag det sista paketet jordgubbar!


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback