HÄNG OCH MYS HEMMA HOS LINUS

 

Igår hängde jag och Mimmie hemma hos Linus. Riktigt mysigt och trevligt.
Kollade först "Säg att du älskar mig!" Den var hemsk. Usch. 

Dock lättade Linus Mamma upp stämningen när hon sa dagens skönaste kommentar till Mimmies lånehund (som är döv) när hon sitter och håller för hans ögon: 

Ser du ingenting, är du döv?? 

Sen när blev blind, döv?


Efter det kände vi för lite mer chill och mys så vi bestämde oss för att fixa lite godis och mera film. Sagt och gjort.

Linus: Kan du inte fråga min mamma om pengar till film och godis?
Mimmie: Meeh, mycket kan jag fråga din mamma men inte om pengar...

(Linus ringer sin mamma som är i samma hus och säger att hon ska komma till hans rum)

Linus: Mamma, Mimmie vill säga någonting till dig!
Mimmie: Öhhh.... Linus undrar om du har pengar till film och godis?
Mamma Lena: Ehhh... ja, kanske ska kolla.

Efter påminnelser av Mamma Lena om vikten av att köpa gott godis körde jag och Mimmie, i Linus bil som inte har några stötdämpare, till den lokala videobutiken och fixade film och godis.

Mimmie: Ja, men vi kan ju hyra en sån där fyrklöver, då får vi fyra till samma pris!
Jag: Fan va smart, vi kollar vad som finns.

(15 minuter senare)

Mimmie: Har du hittat någon film?
Jag: Nää...
Mimmie: Inte jag heller...

Eftersom vi inte kunde hitta EN film vi gillade på 15 min så tog vi första bästa skräckis-nyhet och drog hemåt. 
Tyvärr visade sig filmen vara kass. I alla fall enligt mig. Lättskrämda Mimmie däremot tyckte den var helt ok. Konstig tjej det där. 
00:54 stupade jag i säng och somnade inom loppet av ungefär 3 sekunder.

Kommentarer
Postat av: mimmie

phew.. trodde du skulle nämna nåt om mitt anger managment :P men det kanske blir lite förvirrande me tanke på hur pyskiskt ostabil jag blir av skräckfilmer! ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback