OFRIVILLIG LÅNGPROMENAD

Busstidtabellen
Strömsholm: 12:12

Vid Busshållplatsen
Sandra: 12:09
Hit kommer jag efter att ha sprungit ett Marathonlopp ifrån Kontoret för att hinna till bussen.
Sicken tur att jag är lite utav en Kviding. Eller nja. Typ i alla fall. Och hinner fram i tid.

12:23: Fortfarande har ingen buss kommit.
12:25: Bestämmer mig för att ta en långpromenad till Mammas jobb. Det är ju så fint väder.
12:26: Är nöjd med mitt beslut och ler emot solen.
12:48: Inser hur långt det faktiskt är. Det blåser kallt också.
12:56: Ber till gud att gamlingarna vid parkeringsfickan inte ska hoppa ur bilen och stycka mig.
12:58: Gamlingarna äter macka i bilen. Det är lugnt. Jag smyger förbi.
13:01: Funderar vad folk tror om mig som går i vägrenen på en hårt trafikerad 90 väg...hum...
13:04: Kastar mig i diket. Det kom en lastbil faktiskt!
13:10: Äntligen framme! Lätt som en plätt!
13:11: Svär att aldrig mer genomföra promenaden.
13:12: Kollar på benet. Nu ser det ut som att jag har tre knäskålar. Kul. Kul promenad.


Kommentarer
Postat av: gangster

AHHAHAHAHA =) du är för skön sandy! tack för att du livar upp vardagen!!!

2007-05-03 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback