RIDLÄRARE-WANNABE

I går fick jag ett paniksamtal ifrån min gamla tränare, hon frågade om jag kunde hoppa in och ta två av hennes lektioner i morgon. De skulle bara ta det lugnt och rida ut i skogen.
Snäll som jag är, så sa jag att självklart kan jag göra det.

Sen stog det mig, tänk om det händer nått?

Tänk om en unge ramlar av, hästen får fnatt och skenar iväg. Då blir de andra hästarna taggade och slänger av sina ungar och springer efter. Vad gör man då? Spriger efter hästarna värda kanske 100 000:- eller hänga kvar med ungarna som bara skriker? Antar att man får hänga med ungarna men vad gör man när man kommer tillbaka då? Öhh, jo alltså jag råkade tappa bort ett par hästar i skogen...öhhh...förlåt?

Shit pommes, nu vart jag nervös. Hoppas ungarna sitter kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback