TREVLIG STOCKHOLMSVISTELSE

Jaha, då var man hemma igen då. Hann ju knappt sätta mig tillrätta på tåget innan jag var på väg hem igen känns det som. Men det är väl som man brukar säga, borta bra men hemma bäst.

Grillfesten vart (tyvärr) lite kort men mycket lyckad. Jag hade utsett min kära Anny till grillmästare eftersom hon är grym med mat och sånt. Själv minglade jag runt, smuttade på Älgys rosévin och hade det mest trevligt. Jag slog på stort med kycklingfilé och pastasallad. Mycket gott! Till detta serverade jag (mig själv) vitt vin. Hela flaskan närmare bestämt.

Efter maten samlades alla uppe hos Tobbe och lyssnade på musik, kolla på tv och hade allmänt trevligt. Jag och Mia hade stora problem med varför en fotbollsmatch visades live två gånger. Tills vi förstod att det var förlängning och inte en ny match. Vi skyller på att det var alkoholen som talade. Så de så!  

Gossen Tobbe bestämde sig för att lämna oss vid tolvtaget och så vi drog ner till Anna. Holländarna pallade inte med vårat tempo, mesar! Så de gick hem och la sig. Vi skulle bara ha mellanfest hos Anna, innan vi drog vidare på efterfest. Dock gosade alla in sig i Annas säng, lugn musik sattes på och var inte de där efterfest så vet jag inte vad...

Halv två gick jag hem och la mig, glad och nöjd över att jag faktiskt hade klunkat i mig ett par glas vatten.
Otroligt men sant.

Dagen efter var inte så mycket dagen efter faktiskt. Mådde hyfsat bra, vara bara på barnsligt tramsigt humör men vad sjutton, det bjöd jag på! Jag, Mia och Johanna hängde hemma hos Älgy och kollade film hela dagen. Min humor var mycket låg och man kan väl säga som så att jag hörde de jag ville höra. Suck. Att jag alltid ska vara så tramsig.

Hur som helst, åkte hem idag till soliga Västerås och nu är det spurtvecka som gäller på praktiken innan skolan drar igång igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback