Hur datorn gjorde mig till ett bowlingsproffs

Var i Uppsala i helgen för att skaffa mig en dator och pussa lite på söta E självklart.

På lördagen hittade jag min fina pärla till dator alldelens övergiven i OnOff-butik ungefär två sekunder före stängning. För att jag inte skulle få fyrkantiga ögon på kvällen så drog E iväg mig på kvällsaktiviteter. Det vill säga Bowling med Fredrik och Lotta. Hur kul som helst!

Träffades innan och drack lite öl/cider/vin och snackade en hel del gojja, bland annat Piff & Puff och annat viktigt. Sedan var det dags. E hade förvarnat mig ungefär tusen gånger att han inte var någon stjärna och jag försäkrade att det var inte jag heller. Så fel man kan ha.

Sex strike senare och 232 poäng efter 1 1/2 serie var jag inte lika övertygad. Hur lyckades jag med detta? Jag som alltid kommer i rännan? Halvvägs in i matchen så slutade mina kära medtävlare applådera, det var inte kul längre. Försökte desperat förklara att jag inte brukar vara såhär bra, men de muttrade bara nått om att jag gick på idrottskola till svar. Suck.

Jag skyller det hela på att jag var hög ifrån mitt dataköp och inte var vid mitt sinnes fulla bruk.
Så vill du bli bra på Bowling? Köp dig en dator samma dag. Det funkar, jag lovar.



Kommentarer
Postat av: malin

FLOW BABY!! just ride the wave :P

2007-11-13 @ 15:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback