Utbildning

Idag har jag lärt mig allt om personer med en utvecklingsstörning eller Autism. Eller allt och allt? Korpen skickade Mig, Malin och Anna på gratis utbildning med mackor och frukt och grejer, vem kan säga nej liksom?

Har i alla fall lärt mig att...
...man ska vara tydligt.
...man ska vara konkret.
...man ska vara strukturerad.

Då har jag tre frågor:
1. När är det bra att vara otydlig?
2. När är det bra att vara difus?
3. När är det bra att vara oorganiserad?

Har dessutom lärt mig varför Gustav alltid sitter på elementet (nej det är inte för att han fryser om lilla (?) rumpan).  Utan för att han är sån! Förlåt internskämt, fråga mig så berättar jag gärna.

Dessutom uppmärksammade vi att:
1. Det inte är uppsakttat att vara en dryg gubbe som ställer frågor, gnäller på pennorna föreläsaren skrev med, svara i mobilen och sen pratar vidare. Under föreläsningen! Ouppfostrade gubbstrutt!

2. En dam i ställskapet hade behövt en BH som var ungfär fyra storlekar större.

3. Killen framför Malin hade sjukt hårig nacke. OCH en stor finne. OCH en leverfläck som man såg i kontur.

4. Killen framför Anna hade en lapp som stack upp ur tröjan. Det är dock oklart om han hade strl. S eller M. Vi ber att få återkomma med detta på tisdag då kursen fortsätter.

Fy vad elak jag låter! Kursen var verkligen grymt intressant och föreläsaren kalasbra.
Fortsättning följer på tisdag. Då skall vi få lära oss allt om ADHD och DAMP.

Kommentarer
Postat av: Coach

bjuder på den...

2007-11-22 @ 22:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback