Desperat försök att fly Campussjukan

Den har slagit till igen - Campussjukan!

Varje vår och höst blir vi mer eller mindre kollektivt sjuka här ute. Kan bero på att man umgås ungefär 28 timmar om dygnet så bacillerna har ju all tid i världen att frodas och hoppa runt.

Det är det klassiska ont i halsen, lite gnäll, trötthet och allmän förkylning som gäller. Nytt för i år är dock den irriterande hostan som dessutom verkar ta lång tid att bli av med.

I ett desperat försök att fly dessa baciller har jag därför bytt saliv med en viss Uppsalabo hela helgen men det hjälpte föga... Min sista nödlösning var att åka med Mia, som redan är drabbad, till Apoteket och bunkra C-vitamin så det stod härliga till. Dock snorade näsan igen på vägen hem så jag kan ju drömma om att slippa undan nu tyvärr. Men ni kan i alla fall inte klandra mig för att jag inte försökte eller hur?!

Vi ses i Alvedon-dimman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback