Moralkaka a´la 10-åringar

Hade mitt BOX-pass igår med mina söta fina barn.
Riktigt roligt gäng men ack så smarta. Detta fick jag erfara när jag satte mig på cykeln för att trampa hemåt.
Med stora hundvalpsögon så tittade två tjejer på mig säger:

Tjejerna: Men Sandra har inte du någon cykelhjälm???!!!
Jag: Ehh... nej.... den har jag...ehh....haft sönder...
Tjejerna: Men du vet väl att man inte FÅÅÅR cykla utan hjälm. Det är ju faaaarligt!
Jag: (Ångest ångest ångest ångest!)

Inte nog med att man ska prata med dem om respekt, säga att det är töntigt att röka och att knark är bajs, nu måste jag ha cykelhjälm också! Helt plötsligt känner jag mig som världens sämsta människa som inte har hjälm...

Någon som har en hjälm att låna ut?
Eller Roomie kanske kan sno en på jobbet?!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har en någonstans i garderoben... Du kan få låna den nästa gång du ska cykla till ett pass.
Annars har jag hockeyhjälp eller skidhjälm också om du vill känna dig ännu säkrare.

2007-10-06 @ 14:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback