Rapport ifrån Finmiddagen

Nu är helgen över och så också den prestigefyllda middagen som jag skulle på.
Som jag har våndats, ångrat mig, provat kläder och gud vet vad men jag ångrar mig inte en sekund för jäklar vad roligt det var!

Eftersom jag jobbade till klockan 19:00 så hade jag meddelat att jag skulle komma någon timme senare och att de inte behövde tänka på mat till mig och allt sånt. Trots detta så var jag hyfsat stressad, man ville ju inte komma allt för sent och missa halva festen liksom. Men som vanligt när man stressar så går saker fel...

Jag har en leverfläck på benet. Råkade komma åt den med rakhyveln vilken resulterade i blodbad i stora lass. När jag hade blödigt igenom fyra plåster (!) så trodde jag ändå att det var över och drog på mig strumpbyxorna. Precis när jag ska till också åka råkar jag dra med handen över benet och självklart har jag blödigt igenom igen! Nu är det kris, så kära mor får ryka ut och badda med is.

Ni skulle ha sett pappas min när han kom in i köket. Där står dottern med strumpbyxor halvvägs nere på vaden, klänningen uppe vid magen och mamma pressandes en isbit mot mitt lår.

Kommentaren,
"Vad göööör ni?!"
sa allt faktiskt.

När mitt blodbad äntligen var över så kastade jag mig in i bilen och pressade gasen i botten. Jag har lovat mig själv (och stackars bilen!) att aldrig köra så fort igen.

Väl där får jag en smärre chock när jag svänger in på den pampiga herrgården med gula snygga flyglar och flashigt hus. "Vad har jag gett mig in på...." flyger igenom mitt huvud både en och fyra gånger.

Min entré vart ju inte bättre direkt. Självklart lyckas jag komma mitt i maten. Snacka om dålig tajming! E pressenterar mig som flickvännen Sandra varpå spontan applåd utbrister. Då ville jag mest bara flyga iväg en sväng. Slår mig ner på min kortsida och blir serverad mat de har lagt undan. Självklart är jag proppmätt eftersom jag trodde de skulle ha ätit klart, men slänger de fram rådjurssadel på bordet säger man inte nej helt enkelt. Tar min första klunk vin varpå Danne rycker upp kameran och fotar för glatta livet. Kul. Kul kille. 

Resten av kvällen flöt på med mycket alkohol, tal, dans och skratt. Fram emot halv två tiden drog det ihop sig till spontan-bastu för vissa, mycket intressant inslag. Riktigt skön blandning mellan det obligatoriska kökshänget, "dansgolvet" i hallen och myset framför brasan. Dock vore det väl en överdrift att kalla de dansgolv då vi var några tappra som gjorde två seriösa försök med bara fick igång fem stycken som mest.

Kvällen avrundades vid halvfyra snåret. Dock har ju jag ihop det med värden him self så jag hade inget val än att hjälpa honom att städa. Men det är såå skönt att slippa de sen dagen efter. Strax efter fyra stupade vi i säng och sov gått i sisådär fem timmar eller nått, sen var det frukostservering, rundvandring och hela baletten.

Riktigt trevlig kväll i alla fall med mycket trevligt folk!
Jag är nöjd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Internet måste snart komma igång superbloggaren ligger efter i bloggandet :) kramar

2007-09-28 @ 07:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback