Uppsala is the shit

I fredags begav jag mig till Uppsala för att kolla in Fias nya lya och hänga lite med E. Trevligt värre!

Fram emot kvällningen så träffade jag och E hans kompis Danne + norska flickvännen. Riktigt trevligt folk, synd bara att min norska inte är den bästa. Knappt befintlig faktiskt. Eller okej jag kan säga typ "Akuuraaat" och sånt klämkäckt men det impar man väl knappast med? Försökte komma in på olika nationer för att käka en bit mat men eftersom varken jag eller norskan hade kårleg så drog killarna en vals om att vi var på studiebesök ifrån Norge för att se hur det funkade i Sverige (!). Tyvärr funkade inte denna geniala plan så värst bra så vi slutade på en vanlig restaurang med helt sjukt goa pizzor och mumsigt vin.

Där efter var vi så där coola och gick till en bar för att hänga. Med skön musik i bakgrunden och helt sjukt stora och sköna fåtöljer och soffor satt vi och såg allmänt världsvana ut till in på småtimmarna. Sedan sa vid byebye och begav oss hem.

På lördagen hälsade vi på hemma hos Fia i hennes nya söta lya! Efter inspektion och godkännande så gick vi ner på stan för att fönstershoppa lite. Eller i alla fall jag och E, Fia som inte skulle shoppa nått handlade ett par saker.
fram emot kvällningen var det Shrek den tredje på bio som gällde tillsammans med härligt smöriga popcorn.
Det roligaste var ändå efter filmen när vi gick ut genom dörrarna. En smått förvirrad biljettgubbe viftar med stora gula flaskor och hojtar att det är gratis Schampo. Trevligt tänkte vi och roffade åt oss varsin. Dock hade inte biljettgubben så stor koll för det var hårspray och inget annat i flaskorna. Dock är vi ju studenter så vi är nöjda med allt som är gratis.

Söndagen var det cafémys med varm choklad innan vi gick hem och kollade lite film.

06:39 på måndag morgon puttrade mitt tåg mot den stora staden i söder. Jag mumsade glatt på frullen som han så sött fixat och konstaterade att Uppsala är en himla mysig och bra stad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback