Att leva i en väska

Jaha, då var man tillbaka i Gurkstaden igen då hemma hos mor och far.

Det känns verkligen som att jag bokstavligt talat bor i en väska just nu och hela mitt rum håller på att svemma över av olika väskor som jag släpar med mig överallt.
1. Boutamegastora reseväskan. Används endast i nödfall. Det vill säga när jag inte har någon aning om vad jag ska ha på mig så jag tar med mig allt dit jag ska.
2. Liten dragväska. Weekendväska som ännu inte är uppackad. Faktiskt fylld med vettiga saker då den ännu inte uppackats sedan jag kom hem ifrån Sthlm.
3. Stor läderväska. Tvingades med under hot då jag bara var tvuuuungen att ta med mig vårkläder och vårskor till Gurkstaden. Väskan i sig var dock sjukt tveksam och ville helst bara ligga där gömd bakom frysen.
4. Dataväska. Konkar med mig fram och tillbaka ifrån praktiken. Sjukt osmidig så man aldrig får plats med någonting mer än själva datorn. Detta resulterar i att jag alltid måste konka med mig en stor påse som innehåller allt jag behöver på min praktik. Jag bär alltså runt på mitt kontor i små platsfickor. Kul. Tack för den.

Och killen säger att jag är tokig i väskor, jag förstår verkligen inte vad han pratar om... Han är nog bara avundsjuk med tanke på att han alltid lånar mina stora braiga väskor överallt. Nej ni kan vara lugna det är bara dragväskor och trunken, han springer inte runt med en läderhandväska. Det är lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback