En ahaupplevelse om bikinisäsongen

Det har sakta börjat gå upp för mig att solen skiner. Det är varmt ute. Vad kommer med sol och värme....hum.... ohhh jag har det på tungan...just ja, sommaren! Och med sommaren kommer även lättklätt mode så som bikini. Denna pollett trillade, äntligen, ner i mitt lilla lilla huvud och det er ut som att jag äntligen har börjat ta tag i det här med träningen. Tänka sig. Just nu är jag dock i det tacksamma stadiet, de vill säga stadiet där man är tacksam för varje träningstillfälle man får till. Här gäller det med andra ord inte att vara kräsen.

Måndag
Löpning. Eller alltså löpning och löpning. Jag är i ett svävmoment vilket gör att det räknas som löpning och inte gång men rent tempomässigt hade jag fått en snigel att framtå som en Susanna Kallur.

Tisdag
Mage/rygg-styrka. Tänk att kravla sig runt på en sån där pilatesboll kan räkas som träning. Jag tycker det är hur kul som helst och ligger mest och skrattar åt hur rolig jag måste se ut. Hur som haver så hade jag träningsvärk dagen efter å någonting gjorde jag väl i alla fall som var bra.

Onsdag
Ridning. Åkte ut till sambons päron och påpplade lite häst. Är självfallet min favoritträning nr one. Träningsvärken kom som ett brev på posten dagen efter och vad jag vet så har t-shirten jag hade på mig ännu inte torkat...

Torsdag
Löpning. Återigen någon form utav snigelfart men jag har kommit fram till att det är ju inte så dumt för så ser det, rent tidsmässigt, ut som att jag har sprungit skitlångt även fast jag knappt kom runt husknuten. Shit, ibland är jag inte så dum som jag ser ut!

Fredag.
Morgonpromme. Än så länge har det bara blivit morgonpromenad på 40 min i raktakt men jag hoppas att jag kan klämma in någonting mer idag, bara för att jag stolt ska kunna gotta ner mig i soffan ikväll och äta med gott samvete och glömma allt vad träning och beach 2008 är. Jag undrar om jag är lite schitzo....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter bra att du använder dina nya fina löparskor

2008-04-20 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback