Min nya träningsidé

Lyckades, helt otippat faktiskt, palla mig ner till gymmet igår. Det KAN bero på att både Mia och Malin skulle ner och det dåliga samvetet helt enkelt vart för tungt för att sitta hemma och äta chips. Hur som haver, trött som ett as efter ett hårt rygg/mage-pass ramlade jag hem.

När jag kom innanför dörren insåg jag att shit, jag har ju en pilatesboll som jag fick i present som jag ännu inte har pumpat upp! Glad i hågen grabbar jag tag om den minimala pumpen och börjar jobba. Sakta sakta sakta växer bollen och blir större och större. Då kramp är någonting väldigt förkommande när man pumpar upp en väldigt stor boll med en väldigt liten pump, bestämde jag mig för att ha en plan. Femtio pump på varje arm, sen bytte jag. Skit jobbigt.

Såhär dagen efter kan jag i alla fall konstatera att de jag har mest träningsvärk efter inte är mitt gym pass, utan det är i armar och axlar efter mitt bollpumpande. Hum. Kanske är en ny träningsmetod? Kanske skulle ta och berätta om denna briljanta träningsmetod för typ SATS eller nåt så att jag kan tjäna massor med pengar? Jag ser redan rubrikerna framför mig:

"Så tappar du tio kilo med pumpa-bollen metoden"

"En övning om dagen räcker!"

"15 minuters träning om dagen ger dig grymma biceps!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback