Nostalgi

Just nu är det mycket bra musik. Igår hade vi galet skön nostalitipp här hemma med gamla sköna svenska låter med lite drag i, me like!

Joakim Hillsson - Vacker utan spackel

"Du är så vacker som du är
Å att du aldrig kan förstå det
Du är så rå mot dig själv (ah ah)
Ser allt som ingen annan ser"


Uffe Söderberg - Lady Lady

"Ohoho Lady Lady ohohohoho
Lady Lady ohohoho
hon är fri och farlig ohohohoho!"

Hahaha så sjukt skön, skönaste textraden är:
"Där står en massa juppipojkar"


Sven Ingvars - Sommar och sol

"en fånig liten ramsa som jag hittat på
som handlar om det bästa jag vet.

Sommar, sommar och sol,
havet och vinden och doft av kaprifol.
Sommar, sommar och sol,
en himmel så blå som viol."

Hajknostalgi eller vad?!


Lars Winnerbäck - Jag vill gå hem med dig 

"Du är den enda
Du är den bästa
Som jag har letat
Som jag har väntat
Det är så enkelt
Nu vill jag ha dig
Vad kan jag säga
mera?"


Pontus & Amerikanarna - Godmogon Columbus

"Jag ser mig omkring när jag drömmer
och sover gott med kartan i hand.
Just som Cristofer Columbus
så vaknar jag vid drömmarnas land.
Jag drömmer mig bort."

Nostalgi eller vad säger ni? Den är ju så 1991!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback