Vilse i skogen

Jag måste tyvärr göra mina tappra söta läsare besvikna. Jag kunde inte rida med kära svärmor igår för hon vart försenad för en av pållarna var tvungen att opereras. Jag också dock dit och red själv och det var nog så kul att bara hänga i stallet med henne. Hon tycker mest att det är roligt och prata. Konstant. Riktigt rolig vill jag lova. Pedagogisk är hon också. Alla som känner mig vet att jag inte är bäst på att hitta hit och dit. Kan ha något att göra med att jag inte kan höger och vänster. Hur som haver, hon beskrev en runda jag skulle rida. Först beskrev hon den öga mot öga. Sen ställde hon sig bredvid mig och visade med armarna. Sedan hade vi en repetition återigen för att se att jag var med. Självklart var jag inte det. Jag tappade bort mig någonstans där vid vänster till vita huset då jag febrilt stod och försökte komma på vilket håll vänster är. När jag väl kom på det var hon redan betydligt längre bort så jag började tänka på annat. Men det var helt klart en fin tanke. Inte konstigt att min kära sambo är så otroligt pedagogiskt.


För er som undrar, nej jag sitter inte ute i skogen och surfar via någon stor ek utan jag lärt hästen hitta hela rundan istället så att jag kom hem. Skitpraktiskt för då kunde jag sitta och klura på vilka kläder jag skulle ha på mig idag. Riktigt praktiskt som sagt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback