Regnställ, som en sann dagisfröken

Nu börjar det minsann arta sig på jobbet! Eller okej, idag var inte vädret direkt på vår sida. Tänk att man aldrig har ägnat alla dagisfröknar en tanke en regnig dag. Eller det har i alla fall inte jag. Tills nu! Det kan bero på att jag själv fick stå ute i ösregn i en timme idag och konstant applåderna åt blöta barn som åker kana, hjälpa blöta barn som halkar i klätterställningar och skratta åt blöta barn som hoppar i vattenpölar. Det konstiga är att jag faktiskt gillade det! Eller okej, kanske inte hela nu-är-jag-dyngsur-rakt-igenom-biten. Men annars så är det dökul.

Dock är ett regnställ som är två storlekar för stort inte att rekommendera då jag kan meddela att det regnar rakt in. Inte skönt. En snabb visit på Team Sportia vart det därför efter jobbet där ett snyggt svart regnställ inhandlades. Har dessutom ett par rosa randiga stövlar kvar hos mor och far som ska hämtas i helgen. 


Svenska hösten och vattenpölarna, här kommer jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback