Frida och porrtv

Frida är en helt underbar dam måste jag säga. Idag hade vi Boxpass med pensionärer i skolan. Det kom dock bara en tapper, men ack så underbar, dam på vårt pass. Hon frågar sig när lektionen är slut varför det visas så mycket våldsam kamsport på tv så som K1 och liknande. Frida lyser upp och säger:

Frida: Ja, jag har tänkt på de här med porr på tv...
Tanten (avbryter): Ja jag har ingen såndär porrkanal ja!
Frida: Det är intressant att de är seriösa regler på att visa porr på tv men sånt här finns de inga regler för!

Tanten och Frida igår sen en djup diskussion om huruvida man borde vida porr och K1 på tv. Vi andra avlägsnade oss dock ganska snabbt när ordet porr nämndes för det är inte mitt direkta favoritämne att diskutera med äldre människor. Denna tant verkade dock mycket intresserade och pratade glatt vidare med Frida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback