Fiskrester, kalas och bakfylla

Nu måste jag självklart rapportera ifrån morgondagen.
Igår var det alltså dags för vår utspark. Jag var som sagt med i lag PT från SATS. Riktigt bra uppställning hade vi och självklart den bästaste lagledaren.

Dagen startade med en skräckinjagade film i militärens tecken. Något om att vi måste fostras och "ut med packet" . Riktigt roligt och den där skräckeffekten infann sig aldrig, jag skrattade mest.

Grenarna var:
1. Någon konstig lek där man fick äta godis som man haft i näsan eller äta knäckebröd från någon annans mun.
Inte riktigt min gren måste jag erkänna. Way to krångliga regler för att vårt lag skulle fatta. Här vart de förlust...


2. Gräva efter en kula i en sunkig hink med gammal fisk och annat som luktade apa.
Den här var vi bra på. Jag och tre killar ställde upp. Stafett gällde sedan att alla i laget skulle ta upp kulan, en gång med höger hand och en gång med vänster hand. Solklar vinst till oss, yes!


3. Suck and blow. Skicka runt en halv kortlek med läpparna mellan alla i laget.
Grym teknik gjorde att jag, Klöfver, Johan och Khassi vann med hästlängder.


3. Norsk julafton. Snurra tio varv med pannan mot en pinne och sen skulle man skjuta en boll i mål. Sjukt svårt!
Verkligen inte min gren. Blev jättesnurrig och ramlade ihop i en liten hög. Inte jättebra när det är stafett...


4. Rörleken. Fylla ett rör (som har hål överallt) med så mycket vatten man kunde.
Sjukt bra team hade vi så vi vann även här solklart!


5. Skottkärra-race. Dirigera en "blind" genom en bana sittandes i en skottkärra. Alternativt gå skottkärra.
Sjukt jämt men vi förlorade tyvärr. Eftersom de andra laget fuskade!

Hur roligt som helst var det och gissa om vi hade kul?! Lyckades får ihop riktigt många poäng och vann även klädsträcket. Viktigt! Dock var vi inte bäst men de struntar vi i eftersom vi var sjukt grymma i alla fall. Lätt.

Kvällen avslutades i Mästervillan där det var middag och fest. På middagen bjöds det på en hel del roliga tal, sånger och dikter. Maten smakade mumma, mätt och belåten dansade jag halva natten lång. Kvällen avrundades med gratis dricka uppe i Kompassen och härligt klassiskt Bosöhäng. Hade riktigt kul men framemot halv två drog jag mig hemåt och sussade sött.

I morse kan jag väl säga som så att jag har nog aldrig varit så bakis som idag. Snacka om fel dag. Suck. I vanliga fall tar sminkprocessen tio minuter. Idag tog den 42 minuter. Detta på grund utav alla vila pauser jag var tvungen att ta för att badrummet snurrade i 200 km/h.

Väl i skolan lyckades jag samla mig någorlunda och avsluta min tid på Bosön med flaggan i topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback