På äventyr hos Skattemasen

Eftersom jag har lov så tänkte jag att självklart måste jag sätta mig ner i en hörsal och lära mig nya saker genom en snubbe som pratar kring en jättelång PowerPoint.

Sagt och gjort. Igår var jag och Anna K på Skatteverket för att få information om att starta eget. Faktiskt riktigt intressant, tro det eller ej. När det vart allt för mycket snack om moms så svävade vi dock iväg och började gissa vad för företag de andra hade. Hittade minsann både en snickare och en bohem. Snickaren var självklar för allt han frågade rörde skåpbilar och så hade han gigantiskt böjda tummar. Bohemen lär ha startat en syjunta eller nåt. Hon hade två olika strumpor, ett hårspänne med nyckelpigor och så antecknade hon i en Gästbok. Intressant.

Nu har jag gjort seriösa saker så att de räcker för hela veckan. Sweet.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback