Roliga ansökningar till Bosön

Hörde igår de två skönaste sakerna folk hade skrivit i sina ansökningar till Bosön.


Favorit 1
En kille hade skrivit som idrottsmerit att han hade stått i korvkiosken på en fotbollsmatch. Okej om det hade varit i berättelsen om sig själv eller liknande, men som en merit? Jag viker mig dubbel av skratt. Fast å andra sidan, skulle man tänka så, då skulle jag ha sjukt många idrottsmeriter, vad praktiskt!


Favorit 2
En annan hade bifogat med kvittot till sina löparskor som en merit. Jag viker mig dubbel igen. Helt underbart ju, tänka sig att shopping var en idrottsmerit, återigen, vad många meriter jag skulle kunna ha!


Kanske ska ta med mig dessa kloka tankar till min anställningsintervju nu. Berätta att:

1. Jag såg ett barn en gång på håll (=erfarenhet av barn och ungdomar)

2. Ta med ett kvitto på att jag har köpt träningsbyxor (=jag kommer att vara en bra ledare under de olika idrottsaktiviteterna).


Tack för tipsen grabbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback